شناسهٔ خبر: 173313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث جاده پدافندی ترمینال برکت به مرز به طول ۷ کیلومتر تا قبل از اربعین

مرز مهران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: احداث جاده پدافندی ترمینال برکت به مرز به طول ۷ کیلومتر و اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد همراه است و تا قبل از اربعین آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: با توجه به اهمیت مرز مهران در تردد زائران اربعین حسینی، این اداره کل اقدامات گسترده‌ای برای بهبود زیرساخت‌ها و رفاه زائران در پایانه مرزی مهران در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در پایانه شهید سلیمانی و برکت می‌توان به احداث ۱۲ هزار مترمربع سایبان، ساخت و تعمیر ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، بهبود کیفیت راه‌ها و محوطه‌ها و همچنین سنگ‌فرش ۱۲ هزار مترمربع از محوطه پایانه شهید سلیمانی اشاره کرد.

چشمه خاور افزود: علاوه بر موارد فوق، ۸ هزار متر رنگ‌آمیزی و زیباسازی، روکش آسفالت محوطه، ساماندهی و تکمیل نماز خانه و..... با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال اجرا هستند.

وی عنوان کرد: یکی از پروژه‌های مهم دیگر، احداث جاده پدافندی ترمینال برکت به مرز به طول ۷ کیلومتر و اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال است که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد دارد و تا قبل از اربعین آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام، با اشاره به اهمیت این پروژه‌ها، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد زائران در ایام اربعین، تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های مرز مهران را به بهترین شکل ممکن آماده کنیم، این پروژه‌ها نه تنها برای اربعین بلکه برای سال‌های آینده نیز به بهبود خدمات‌رسانی در این مرز کمک خواهد کرد.

مرز مهران یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های زائران اربعین حسینی به شمار می‌رود که هر ساله میزبان میلیون‌ها زائری است که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند.